07/05/2023

Lionsclub Best-Oirschot heeft haar jaarlijkse asperge actie voor het goede doel! Dit jaar zal 100% van de opbrengst gaan naar lokale goede doelen in de regio Best, Oirschot en omstreken! Via onze website en sociale media zullen steeds de gehonoreerde aanvragen gepubliceerd worden.

Koop nu een heerlijk aspergepakket (geseald) voor €13 met daarin asperges voor twee personen (geschild, 700 gram) en naar keuze een smaakvolle bijpassende wijn voor à €7 per fles. Voordelig, makkelijk op te halen bij uw contactpersoon of zelfs thuisgebracht (af te stemmen met uw contact­persoon) op vrijdag 19 of zaterdag 20 mei.

Dit jaar is samen met Vinoloog, Sommelier en SVH Wijnmeester Arno Aartsen van Prowines (te Best) een bijpassende wijn gekozen. De keuze is gevallen op een witte wijn van het wijnhuis Domaine de Ménard uit de Gascogne. Deze wijn, gemaakt van Colombard & Ugni Blanc, heeft een mooie heldergele kleur én iets sprankelends in het glas. De wijn heeft een verkwikkende geur van verse limoen, gras en groene appel. De smaak is opgewekt en levendig. Verder tonen van rijpe citrus en vers steenfruit. Kortom, fris en sappig.

Van elk pakket gaat €5 naar het Goede Doel! En van iedere fles wijn komt daar nog ruim €1 bij.

U doet toch ook mee?

Meedoen kan door uw naam, aantal aspergepakketten en aantal flessen wijn door te geven aan asperges2023@lionsbestoirschot.nl. Er wordt contact opgenomen door één van onze leden voor de betaling en logistiek.

Update 27-5

De totale opbrengst van deze actie voor de goede doelen is €873,00. Daar zijn wij heel erg blij mee :-)   Hiermee kunnen we weer een aantal verzoeken uit de regio honoreren.  Deze zullen we natuurlijk weer publiceren op deze site en social media. Hartelijk aan alle mensen die een pakket en/of wijn hebben afgenomen. En onze speciale dank aan Van Gerwen Asperges en Prowines die deze actie mede mogelijk hebben gemaakt.