26/03/2021

Op 25 maart 2021 heeft de Lionsclub een extra accu voor de elektrische riksja geschonken aan de stichting Geniet op de Fiets in Best. Deze stichting is er voor mensen met een beperking die altijd graag gefietst hebben en dat helaas nu niet meer kunnen. Samen met een vrijwilliger of familielid kunnen deze mensen een mooie tocht maken in een elektrische riksja of duofiets.

Enige jaren geleden heeft de Lionsclub de aanschaf van een duofiets mede mogelijk gemaakt. Er is veel belangstelling voor het gebruik. Maar na een dagdeel fietsen is de accu leeg en moet er te lang gewacht worden voordat deze is opgeladen. De Lionsclub heeft daarom een extra accu geschonken. Hiermee kan de riksja na een ochtend fietsen weer meteen worden uitgeleend. Uitlenen gaat tegen een kleine vergoeding om de vaste kosten van onderhoud en verzekering te kunnen dragen. Voor meer informatie, bijvoorbeeld om de riksja of duofiets te reserveren, kunt u een kijkje nemen op de website: www.genietopdefiets.eu. U kunt de stichting ook financieel steunen door ‘Vriend’ te worden.

Lionsclub Best Oirschot is blij dat door de bijdrage de fietsen nog vaker verhuurd kunnen worden. En zij bedanken tevens de vrijwilligers die dit allemaal ‘om niet’ mogelijk maken.

Op de foto van links naar rechts: Arnold Dijkstra, president van Lionsclub Best Oirschot, Frits van der Heijden, voorzitter van de stichting, en Frans Bergen, penningmeester van de stichting.