17/12/2016

De Kerstproms die Lionsclub Best Oirschot op zaterdag 17 december organiseerde in de bioscoopzaal van de Legerplaats Oirschot bracht maar liefst € 10.000 op voor het goede doel: het Bijna Thuis Huis in Best en Oirschot. De Marinierskapel der Koninklijke Marine onder leiding van chef-dirigent majoor Peter Kleine Schaars voerde een hoogstaand Promsconcert in kerstsfeer uit voor een volle theaterzaal. Zij werden vocaal ondersteund door de groep YesSister JazzSister en zanger-entertainer Ronald Douglas. Vooral de YesSister JazzSisters brachten met hun warme stemmen en charmante performance de zaal in vervoering. Naast sfeervolle kerstnummers gaf het orkest een gevarieerd concert, inclusief solo-acts van enkele instrumentalisten.

Opbrengst

Na afloop van het concert maakte Nicoline van Tiggelen, president van Lionsclub Best Oirschot, de opbrengst van het concert bekend. Zij overhandigde daarbij symbolisch een cheque van € 10.000 aan Nico Vrijenhoek, voorzitter van Bijna Thuis Huis De Vlinder in Best, en Jan Koonings, voorzitter van Bijna Thuis Huis in Oirschot. Een Bijna Thuis Huis biedt op een heel persoonlijke manier in een huiselijke omgeving alle nodige zorg aan terminaal zieken.

Meer informatie over Bijna Thuis Huis De Vlinder Best: bijnathuishuisbest.nl. Meer informatie over Bijna Thuis Huis Oirschot: bijnathuishuisoirschot.nl of Facebook.com/bijnathuishuisoirschot.

Gastheer

Het concert was mede mogelijk dankzij de gastvrijheid en facilitaire ondersteuning van ‘13 Lichte Brigade’ op de legerplaats Oirschot.