17/12/2017

Op zaterdag 16 december 2017 organiseertde Lionsclub Best Oirschot voor het 5de achtereenvolgende jaar een prachtige Kerstproms in de bioscoopzaal van de Legerplaats Oirschot. Het concert werd dit keer verzorgd door de Regimentsfanfare 'Garde Grenadiers en Jagers' (RFGGJ) en vocaal soliste was niemand minder dan de gedreven en sprankelende mezzosopraan Tania Kross. Naast sfeervolle kerstnummers bracht het orkest met Tania Kross een gevarieerd concert van klassieke en populaire nummers.

De opbrengst van de KerstProms was 9000 euro en dit bedrag ging rechtstreeks naar onderstaande goede doelen in Best en Oirschot.

Goede doelen

De opbrengt van de KerstProms ging naar de volgende goede doelen:

• 6000 euro voor Alzheimer Nederland, regio Zuidoost-Brabant voor het project Into D'mentia in Best en Oirschot. Met dit project wil de Lionsclubs inwoners, mantelzorgers en zorgprofessionals in Best en Oirschot via een dementie-simulator zelf laten ervaren hoe het is om dement te zijn. Deze simulator van Into D'mentia werkt zeer verhelderend voor iedereen die mensen met dementie in zijn/haar omgeving heeft. Het geeft veel inzicht in gedrag van dementerende en kan daarmee een grote positieve bijdrage leveren aan betere zorg voor mensen met dementie, zeker in thuissituaties.

• 3000 euro voor Bijna Thuis Huis in Best en Oirschot. Een Bijna Thuis Huis biedt op een heel persoonlijke manier in een huiselijke omgeving alle nodige zorg aan terminaal zieken. Meer informatie hierover:: bijnathuishuisbest.nlbijnathuishuisoirschot.nl en Facebook.com/bijnathuishuisoirschot.