04/09/2022

Op 2 en 3 september 2022 wandelde en fietste een groep supporters van Hospice De Vlinder in Best naar de top van de Mont Ventoux. Doel was het inzamelen van geld voor een tweetal projecten van het KWF en voor het Bijna Thuis Huis De Vlinder in Best. Na afloop van alle inspanningen kon een bedrag van ruim tienduizend euro overhandigd worden aan het bestuur van het hospice.
De enthousiaste club wandelaars en fietsers, onder wie éen van de leden van onze club, Alex Le Mat, gaat op 7 en 8 september van dit jaar weer de uitdaging aan en begint in februari al met de voorbereidingen en trainingen.
Enthousiaste deelnemers die voldoende getraind zijn, blijven altijd welkom!

Fietsers namens Best

Namens de Lions Best-Oirschot in actie

En voortuitlopend op  2023, wederom gezocht fietsers en wandelaars voor de beklimming van de Mont Ventoux!
Net als bij de Alpe d’Huez wordt ook de beroemde Zuid-Franse berg Mont Ventoux beklommen voor het goede doel. Echter hier wordt door de deelnemers niet alleen geld ingezameld voor het KWF in de strijd tegen kanker maar komen ook andere goede doelen aan bod. Deze geselecteerde doelen krijgen 50% van de opbrengst. Reden waarom wij vanuit Best aan deze beklimming deelnemen, met als goed doel het Bijna Thuis Huis in Best. Op die manier zorgen we ervoor dat ons hospice beschikbaar blijft voor alle inwoners van Best en omgeving. Ook in september 2023 zullen we weer met een team vanuit Best (en omgeving) naar Frankrijk gaan om mee te doen aan de beklimming. We gaan dan voor de zevende keer de berg op. Daarom zoeken we nieuwe deelnemers. Ga jij samen met ons de uitdaging aan? Kom vrijblijvend naar een van onze teambijeenkomsten of wandel eens gezellig met ons mee.

Voor meer informatie zie https://bijnathuishuisbest.wixsite.com/home?page=contact

En

Doe mee aan Groot Verzet Tegen Kanker op 7 en 8 september 2023

De strijd tegen kanker is als het beklimmen van een hoge berg. De genadeloze klim naar de kale top van de Mont Ventoux symboliseert de strijd die kankerpatiënten en hun naasten dagelijks voeren tegen deze ziekte. Jaarlijks gaan honderden helden die uitdaging aan. En door zich te laten sponsoren halen ze geld op voor KWF Kankerbestrijding en andere lokale initiatieven. Dat geld is hard nodig, want nog steeds krijgt 1 op de 3 Nederlanders te maken met kanker.
Word ook een held. Laat je sponsoren en ga fietsend of (hard)lopend de genadeloze Mont Ventoux op.

Voor meer informatie zie www.grootverzettegenkanker.nl/