12/03/2023

Na in het inzamelen, tellen en inwisselen van de DE-koffiepunten is het eindresultaat van de actie bekend. Er werden 641.000 DE-punten geteld. Dat betekent dat maar liefst 1096 pakken DE-koffie vrijdag 10 maart 2023 zijn overhandigd aan de Voedselbank Best en omstreken. Naast een afvaardiging van de Lionsclub Best Oirschot en van de Voedselbank waren de burgemeester van Best, Hans Ubachs, en de burgemeester van Oirschot, Judith Keijzers - Verschelling aanwezig om deze donatie en het belang hiervan nog eens extra voor het voetlicht te brengen.

Met dit mooie resultaat kijkt Lions Best - Oirschot terug op een zeer geslaagde actie. Veel dank gaat hierbij uiteraard in de eerste plaats aan alle mensen die natuurlijk de DE-punten in de inzameltonnen gedoneerd hebben! Maar niet minder gaat onze dank ook uit aan de middenstanders waar onze inzameltonnen in hun winkels mochten staan.

Dit zijn:
Best: PLUS Ton Henst, PLUS Erwin Kenter en Albert Heijn Boterhoek Best
Oirschot: Albert Heijn Oirschot, Jumbo Oirschot, 't Weverke Lingerie
Middelbeers: Jumbo Henk Driessen.
En tenslotte ook onze dank aan Douwe Egberts zelf; DE heeft het aantal getelde punten van 641.000 met nog eens 20% opgehoogd waardoor het aantal pakken koffie voor 2023 op 1096 uitkomt! Dat is meer dan 3x zoveel als het jaar daarvoor!