01/06/2023

Lionsclub Best-Oirschot en Kindcentrum de Klimboom in actie voor de Voedselbank

Op 1 juni was het wereldmelkdag. De leiding van Kindcentrum de Klimboom wilde daar aandacht aan besteden en koos voor een project ten bate van de Voedselbank. Tijdens een voorlichtingsavond bleek dat deze onder meer behoefte heeft aan lang houdbare melk voor hun vaste cliënten. De Klimboom wilde daar een steentje aan bijdragen en met dat doel hebben alle kinderen melk ingezameld.

De Voedselbank in Best verricht belangrijk werk en heeft zich ontwikkeld tot een belangrijke voorziening voor de gemeenten Best, Oirschot en Son & Breugel. dat is ook de leiding van Kindcentrum De Klimboom duidelijk. Daarmee is het een belangrijke instantie om een bijdrage aan te leveren.

Lionsclub Best-Oirschot stelt zich steeds meer ten doel om lokale initiatieven (mede) te ondersteunen. Deelname aan deze actie paste zodoende prima in hun activiteitenplan. De club verzorgde zodoende het vervoer naar de Voedselbank en leverde bovendien nog een flinke hoeveelheid extra pakken melk. De actie loopt via de Lionsclub Best-Oirschot, die voor vervoer en wat extra pakken melk zorgen.

Afgelopen woensdag was het dan zo ver. Arda Huijbers van Lionsclub Best-Oirschot en Machiel Aanraad van de Klimboom overhandigden bijna 400 pakken melk aan de Voedselbank. Het was uitsluitend lang houdbare melk. Die hoeft niet in de koeling of binnen een paar dagen gebruikt te worden. Dat is veel praktischer voor de Voedselbank.

De melk wordt de komende weken door de Voedselbank verdeeld onder ruim 100 gezinnen uit de deelnemende gemeenten. Dat biedt de kans om de pakketten nog volwaardiger te maken.