01/11/2019

1030 leerlingen van groep 7 en 8 van de basisscholen in Best en Oirschot hebben in augustus en september 2019 meegedaan aan de Peace Poster Contest van Museum de Vier Quartieren en Lions Best Oirschot. Doel was om ook de jeugd te betrekken bij de bevrijding en vrede. Het posterfestijn begon direct na de zomervakantie en duurde tot en met de maand september. De jongeren konden creatief, in kleur uiting geven aan het thema ‘Journey of Peace’. Ze konden gebruikmaken van pen, krijt, potloden, markers, inkt, houtskool, verf, pastel of viltstiften.

In totaal werden er 376 posters ingeleverd. Alle posters waren in de maand oktober 2019 tentoongesteld in Museum de Vier Quartieren. Een onafhankelijke, deskundige jury onder leiding van Ellen Rooijackers heeft de posters gejureerd en de beste uitgekozen. De uitreiking van de prijzen gebeurde op vrijdag 1 november in de bioscoopzaal van Legerplaats Oirschot tijdens het VrijLandconcert. Lees hier het artikel in het ED. De drie beste posters van zowel Best als Oirschot gaan daarna door naar de districtscompetitie en wellicht ook nog naar de landelijke en wereldcompetitie! Daar zijn mooie prijzen aan verbonden.

Winnaars scholen Best

De nummers 1 t/m 3 van de basisscholen in Best zijn:

1. Flore van Diesen, Kindcentrum De Kiezel
  2. Aaron Schoonhein, Kindcentrum Platijn
  3. Angel-Lee Kluitmans, IKC De Paersacker

Winnaars scholen Oirschot

De top drie van de basisscholen in de gemeente Oirschot is:

1. Annamarie Boer, OBS De Korenbloem
  2. Stan van den Heuvel, Kindencentrum de Plataan
  3. Philar van Laarhoven, Kindcentrum AvontuurRijk

Tekening Flore van Diesen (11 jaar)                                                                        Tekening Annamarie Boer (11 jaar)