1 november 2019
Bioscoopzaal Legerplaats Oirschot

In het kader van 75 jaar bevrijding van Zuid-Nederland hebben Museum de Vier Quartieren en Lions Best Oirschot samen met de scholen een Peace Poster Contest georganiseerd om de jeugd te betrekken bij de bevrijding en vrede. Lions Clubs International organiseert deze vredesposterwedstrijd al 32 jaar op rij voor kinderen in de hele wereld. Honderdduizenden kinderen geven in de vorm van een poster jaarlijks uiting aan hun gevoelens over Vrede. Achter elke tekening zit een bijzonder kind met zijn of haar ervaringen. In Best en Oirschot deden ruim 1000 kinderen mee en werden 376 posters voor de wedstrijd aangeleverd.

Jury en tentoonstelling

Een onafhankelijke deskundige jury gaat heeft n oktober alle posters gejureerd. De uitreiking van de prijzen gebeurt op 1 november in de bioscoopzaal van de Legerplaats Oirschot, na afloop van het VrijLandconcert. De nummer 1 gaat door naar de districtscompetitie en wellicht naar de landelijke en internationale competitie, mits ze voldoen aan alle eisen. Alle posters van deelnemende scholen/kinderen waren tot 27 oktober te zien in Museum de Vier Quartieren.