15 december 2018
Bioscoopzaal van Legerplaats Oirschot, Eindhovensedijk 48, Oirschot

Op zaterdagavond 15 december 2018 organiseren wij een PromsConcert in kerstsfeer op de Legerplaats Oirschot met een van de defensieorkesten. Dit jaar treedt het Trompetterkorps der Koninklijke Marechaussee voor ons op onder leiding van chef-dirigent, kapitein Peter Kleine Schaars. De vocale ondersteuning gebeurt door de Meisjes met de Wijsjes. De opbrengst van dit benefietconcert gaat naar het project 'Dementievriendelijke gemeenschap'.

Orkest en solisten

Het Trompetterkorps der Koninklijke Marechaussee is één van de acht militaire orkesten binnen de Nederlandse krijgsmacht. In tegenstelling tot de orkesten van de Marine, Landmacht en Luchtmacht is het Trompetterkorps geen harmonieorkest, maar treedt het op in fanfarebezetting. Professionele musici vormen de basis van het orkest. Reguliere 'marechaussees' maken, voor zover de dienst het toelaat, deel uit van dit orkest. Chef-dirigent van het orkest is kapitein Peter Kleine Schaars.

De Meisjes met der Wijsjes noemen zich dé Nederlandse vocalpopgroep die sinds 2015 de harten van het publiek verwarmt met de heerlijke nostalgie van het Nederlandstalige lied. Met vier verschillende stemmen klinken Arianne Abbestee, Simone Breukink, Tessa Jimmink en Fardoe Swaanswijk als een sprankelend, fris en krachtig geheel. De 'meisjes' blazen Nederlandse klassiekers van toen tot nu, met een theatrale knipoog, nieuw leven in door er een unieke, vierstemmige draai aan te geven​.

Kaartverkoop

Toegangskaarten kosten € 17,50 (zaal) en € 25,- (balkon) per stuk. Kaarten zijn te koop via onze webwinkel. De kaarten worden dan naar u thuisgestuurd, per bestelling wordt € 2,50 administratiekosten in rekening gebracht.

U kunt de kaarten ook kopen bij de volgende verkooppunten:

• Best: AH Wilhelminaplein, AH Boterhoek, Plus Erwin Kenter en Plus Ton Henst
  • Oirschot: Bakkerij De Reijsende Man en Jumbo (vanaf 24 oktober weer open).

Praktische zaken

Het concert begint stipt om 19.30 uur; de deur van de bioscoop gaat om 19.00 uur open. Bezoekers moeten zich bij aankomst op de kazerne legitimeren; het terrein is vanaf 18.30 uur toegankelijk. U kunt dan terecht in het gebouw tegenover de bioscoop voor een gratis kop koffie/thee. Het concert is mede mogelijk dankzij Facilitair Bedrijf Oirschot en 13 Lichte Brigade op de legerplaats Oirschot.

Meer info: info@tiggelencommunicatie.nl